CinTa InDAh

CinTa InDAh

Thursday, April 14, 2011

Saya ni Bos Kamu @ Aku Ni Ko Nyer Bos

Maksud yang sama, tapi intonasi yang cukup berbeza.




Ada nada hormat pada ayat yang pertama dan ada nada kurang sedap bila menggunakal klausa kedua. tapi semua bermula dengan kita. macam mana boleh jadi perkara nie? hellooo.... saya taktau apa mulanya, apa cerita sebenar dan macam mana perkara nie boleh terjadi. tapi, saya manusia biasa yang akan terkesan hatinya bila perkara nie jadi pada orang2 sekeliling sya yang seakan memerlukan sya (dalam erti kata lain, menyibuk hal org la nie..) keh keh keh...

Sebagai manusi biasa, mesti la kita nak orang lain hormat kita, tak kira la dalam situasi mana, kalau kat rumah, anak2 mesti hormat mak bapak, mesti la kita nak orang gaji hormat kita, mesti la kita nak jiran hormat kita(bkn tabik springg) tapi hormati pandangan masing2... kalau kat sekolah, murid2 mesti respect guru masing2, mesti hormatkan orang tua yang jadi tukang kebun, mesti hormat kwn2 lain
kalau kes kat tempat kerja pun, anak2 buah mesti la kena hormat rakan sekerja lain, terutama BOSs, Puan Pengarah dan Bos2 Cawangan Lain..

Helloooo.... tapi, semua kehormatan yang kita bagi dan kita dapat mesti la kena bermula dengan diri sendiri..


Hellooo sekali lagi... saya taktau apa yang dah jadi sebelum nie, tapi saya sangat kesiankan awak Cik Teman.. nak kena mengadap plak.. aiyooooo...

Semoga kamu bangkit.. kalau kamu salah, akui kesilapan tu dan tanamkan semangat utk bangun semula dan tak lakukan kesalah yang sama... maklum laaaa... sebelum nie orang lain tak pernah tegur pasal perkara tu kan... maybe kamu pun tak perasan benda tu satu kesalahan... it's ok. take it easy... Chaiyokkkk...

Ada cara sebenarnya... "Ayam takkan lahir terus jadi Ayam" .. sepatutnya ia bermula dengan sekor ayam betina keluarkan telur baru boleh jadi sekor lagi ayam... tapi pelik sikit perkara nie, boleh masuk "Pelik Tapi benar" ----> Ayam terus jadi Ayam.. mesti saintis Negara CHi_ _ dah bawak masuk ubat cucuk yang boleh buatkan perkara nie jadi.. aiyooooooo...
Bila Ayam dah jadi ayam, takkan nak penyekkan ayam sekor lagi tu.. aiyoooo.. helloooo....

p/s: Untuk makluman, perkara ini tidak berkaitan dengan saya @ Bos saya... Bos saya baik, memahami, bertolak ansur, dihormati, tegas kena pada tempatnya, bla bla bla,.. (Ayat men'jek' kena baeeekkk sket, huhuhu.. [semua yang tertulis adalah fakta].. Sekian, terima Kasih

No comments: