CinTa InDAh

CinTa InDAh

Wednesday, April 06, 2011

Mulanya Di Sini

Hari nie dah masuk hari ke-3 aku berkursus di Intengah(INtan Wilayah Tengah).. kat sini ada banyak jabatan lain yang turut sama dalam agenda mencar kursus samada utk melengkapkan bil hari berkursus @ yang betul2 perlukan ilmu utk tugasan seharian. Banyak gak pengalaman yang diluah dan dikongsi bersama.. rupanya dimana pun kita bekerja, keadaan tetap dan banyak yang hampir sama.. dalam banyak pengalaman yang diluahkan, aku sempat ketawa dan mencelah, "ala, mana2 pun sama laaa..." tapi luahanku itu dalam cara berseloroh, supaya tiada yang tertarik dengan maklumat rahsia sendiri.. hehehheeh, dan yang paling penting, tiada sasaran hendak ku tuju, kerana tiada nilai!...

tapi, aku tertarik dengan 2 klausa yang digunapakai oleh 2 insan yang berbeza disini.

1. jiran di sebelah kananku.. merupakan Pembantu Tadbir Kewangan bergred W22 di KDN, Putrajaya.. dye cakap camnie------>
"Selagi tak melanggar AP, lepaskan jer, tak lama pun. Kalau katanya mcm tu, terima jer, jgn terlalu selidik, kalau terlalu kuat curiga pada sesuatu perkara, nanti jadi syubahah. nanti kita berdosa. Lebih baik kita fikirkan banyak benda lain yang lagi penting daripada serabutkan kepala pada benda yang sama berulang kali...."

2. Tn Hj Razak Siteh, penceramah dari Intan sendiri. katanya camnie ----->
"jangan sibuk itu tak boleh, ini tak boleh,...... jangan macam tu, jangan macam nie,............ yang nie ok, yang nie tak ok... padahal banyak lagi yang kita kena buat utk majukan organisasi daripada mencari salah org. ingat, jangan adakan peraturan sendiri melainkan yang dah diwujudkan. ini tidak, banyak kita nie busuk hati. Jangan terlalu bersikap macam tu. jangan jadi kedekut, tapi jangan sampai takde kawalan. "

lama aku teringatkan pekara nie... AKU FIKIR PANJANG-PANJANG... ......


banyak maklumat yang bguna yang aku dapat selama 2 hari nie.. semgoa hari esok aku masih ada ruang utk menyenduk ilmu di pusat ilmu kerajaan nie...


>Bos, kamu jangan pening yer.. lusa sy abis kursus laaaa... nanti sy tlg kamu wat
keja sikit2

>Kengkawan Opisku, Kamu mesti sangat rindukan aku kan? ahaks.. wekkkkk..

>Kengkawan perempuanku, Walaupun kamu belum tentu rindukan aku, tapi aku sangat
rindukan kamu.. rindu sangat.. (tangan ke bahu,mata pandang atas) hehehhehehe
Ikhlas sebenarnya..

>Suamiku, kamu sentiasa dihatiku... takde pakwe yang lagi hensem drpd kamu kat sini..

No comments: