CinTa InDAh

CinTa InDAh

Saturday, July 04, 2015

Sisi Lain Seorang Saya

Huh....
banyak kali tulis...
pastu padam...
Ada sesuatu yang terbuku kat cik hati ni...
lama2 macam luka makin dalam.

erghhhhh.....
macam mana nak mula...
sebenarnya lebih kepada kenapa?
Kerut dahi ni, dah macam nk bercantum kening dibuatnya...

ok, semua org tak suka kena marah...
termasuk la saya...
sangat tak suka...
rasa macam mendidih je dada...
tekak plak rasa loya macam ada yg sangkut taknak l
Keluar..

Teringat cerita lama..
arwah ayah pernah marah..
sebab bergaduh dgn adik nk basikal..
lepas tu muntah2 dari pagi sampai petang..
ayah panggil mak, suruh pujuk ngan bagi basikal yang sebenarnya kepunyaan adik..

2-3 kali jadi macam tu,
ayah dah ingat... kalau nak marah chima, bukan waktu kat meja makan...
Kahhhhhh...

kat tempat kerja,
first kerja ngan chineese, pendekatan kaum dia ni lain sikit...
kalau kita jaga kerja kita n prestasi dyeorg, dye org akan pampered kita sebaik mungkin..
cuma masa nk letak jawatan, Miss Chin dngan muka merah dia tanya apa yg company bagi tapi masih tak cukup sampai nk kena berenti kerja...
alahmakkkk.. sy dpt keja gomen kot bos.... lagi mau tunggu ke?
Idok lerrr....

masuk perbadanan, banyak bos saya berdepan...
first2 Tn fahmi...
dia ni, Sangat sangat dan sangat layak utk dihormati..
Susah nk discribe kelebihan org, nanti takut jadi bahan lain pulak..
Tegas, adil, mendengar, menilai, tindakan susulan... semua lengkap...
pernah dengar pegawai golongan proffesional cuci tandas ofis wakyi cuti?
Dia pernah ye... tahap hormat sy pada dia tak pernah kurang sampai hari ni..

Tapi, jgn ingat dye tak garang.. seingat sy, 2 kali sy kena marah ngan tn fahmi.. marah sgt dia masa tu...
memori la... haiiishhhhh...

beralih ke kemaman...
Tn Amrii ambil tugas ketua.. mula2 susah nk masuk dengan cara dia..
si sempurna ni, kadang2 buat kita pening kepala...  ayat2 yg keluat dari mulut dia memang menusuk kalbu la.. perhhhhh... lama2, faham dgn cara dan tugas dia..
Hahahhaaha... makin lama dye dok kat kemaman, makin mok dia... hal2 kewangan memang dye serahkan bulat2 pd sy.. kdg2 terasa bangga bila nama sy disebut2 oleh beliau smpai kwn dari branch lain kagum.. ahhhhh.. perasan.. ahahahahahha.. padahal, takde apa pun.. setakat aset dan tnt, memang ler senang.. tutup mata pn blh buat... kt sini takde pengesyoran.. takde bayaran.. takde hasil...
dgn tn amrii pernah kena marah sekali.... sebab lambat minit surat... owh, sekali lg sy xde PTPO... ahhhhhh....
ayat dia mcm ni.. SHIMA NI, DH LAMA SAYA PESAN.. DAPAT SURAT TERUS MINIT.. JGN TUNGGU SEBULAN BARU NK MINIT.. SAYA NI CAKAP SEKALI NI JE
 KALAU SUSAH2, SAYA MINIT SENDIRI NANTI..

ok... sentap...
Keluar dari meeting.. dok dalam tandas lama2.. nak pengsan sbb xde apa nk dimuntahkan.. sakit kepala saya....
Dua minggu saya tak tegur dia.. dia pun tak datang kt tmpt saya.. padahal selalunya ada je benda nk dibincang atau digosipkan.... masing2 keraskan ati.. errr... aku le yg teruk..
Dh salah, xnak ngaku.. perhhhhh... ahahahahah.. setahun lps tu, tn amrii naik pangkat memangku gred 32.. pindah hulu terengganu..
Sepi je rasa opis.. semua bdk2 dh mula bunyi...
tapi kami masih berhubung sbb pejabat hulu terengganu takde kerani kewangan. Banyak perkara dirujuk pada saya, dn pasal penguatkuasaan plak, sy sandarkan pada kepakaran dia.. Kebetulan zalina, kerani operasi kat sana kawan baik saya...

pindah ke melaka..
tiba2 saya ada ramai bos...
Kadang2 sesat la...

pasal mereka, mungkin 1 hari nanti sy tulis dalam blog ni.
#org melaka garang tau...
 #tpi ada manisnya...
#baru belajar jadi setabah mereka


kahhhhhhhhh



No comments: