CinTa InDAh

CinTa InDAh

Sunday, June 28, 2015

Semangat Yang Datang

Mari bercerita soal kegembiraan..

Last week, masa borak dengan kawan n x-bos dari Terengganu,...
Ditanya samada saya gembira di Melaka atau tak..
Jawapan saya, yang ikhlas dari hati ni mesti la gembira,,,
Banyak kerja, kerja yang betul2 kerja...
maksudnya tugasan kewangan dan ada selitan sikit tugas lain..
berbanding tempat2 sebelum ni,

Di sini, banyak perkara baru saya belajar..
bab bayaran, pengesyoran (walaupun bukan aku yg buat)
bab perubatan.. dll
Banyak peluang yang kena rebut utk dapatkan ilmu secara praktikal..

Kawan2 pun ramai...

 Kemudian, waktu berbuka puasa dengan Shafarita,
dia pun bercakap benda yang sama..
"aku tengok ko macam masa aku jumpa kat selangor dulu Shima"
"Tak macam masa ko duduk Terengganu"..
saya ketawa mengekek...
hehehhehe

sebenarnyam kat Terengganu, bukan saya tak gembira..
hari-hari saya tetap berjalan..
Rumah saya dekat dengan laut..
Makanan sedap
ada Kawan2 yang baik,,. Ja, Dayah... Erin...
ada Bos2 yang baik jugak... Cik Azimah,, Tn Amrii...
ada kebahagiaan lain kat sana.. cuma saya lebih senang dengan keadaan dunia pekerjaan di Melaka..
Lagipun perjalanan ke Kemaman sangat lama.. penat.. ;)

Di Melaka, Cawangan dengan Cawangan lain jarak tak berapa jauh.. paling jauh pun Muar dengan masa lebih kurang 45 Minit..
Tapi kalau sampai angin laju, 30 minit pun boleh...
kahhhh
bilangan anggota pun macam lebih kurang.. dalam 75 orang tambah tolak.....

kembalinya semangat untuk bertugas dengan penuh etika..
;)



..


.. 

No comments: