CinTa InDAh

CinTa InDAh

Thursday, March 01, 2012

"Kenapa Tak Update kat Status FB"

Assalamualaikum...

hai hai hai....
pagi tadi, ada seorang adik bertanya,

"kenapa Kak Shima Tak update pasal baby kat Facebook?"
"Asyik update kat Blog jer.."

huhuhuhuh..

Jawapannya..

"Malu la..."

Tapi, ada penerangan di sebalik jawapan mudah itu...

Kamu tahu wahai 'adik',

di Facebook,
kita perlu berfikir berkali kali sebelum meng'update' status2..
ada ramai kawan yang kita ada, tapi tak semua mahu tahu perkembangan kita...
ada ramai dalam senarai friend list kita, tapi tak semua yang sangat ingin mengetahui kebahagiaan kita,
ada ramai jenis manusia dalam senarai teman kita, tapi tak semua merasakan perkongsian kita itu sesuatu yang perlu dikongsikan... dan saya memahami perasaan itu...

kak shima yang semakin tua nie,  memikirkan sesuatu yang terbaik untuk hati ini terutamanya...

jadi, saya memilih meluahkan kegembiraan ini di blog..
kamu mahu tahu sesuatu?

Di Blog, 
memang perisiannya untuk seseorang menulis dan bercerita,
saya akan menulis sesuatu yang terkesan dalam hidup saya..
Saya amat tidak teragak2 meluahkan marah saya juga,
disini juga, hanya mereka yang benar2 ingin mengetahui coretan kita sahaja akan singgah dan membaca luahan rasa...



2 comments:

Unknown said...

i love u la shima..

Siti Noor Hashimah Bt Mohamad Said said...

hehheheh.. Pn Umaira, sy pown sayang kamoo...