CinTa InDAh

CinTa InDAh

Thursday, May 12, 2011

hati yang sedikit terasa

Cik Hati ni sejak kebelakangan nie asyik terasa jer nampaknya.. tensyen kot sal operasi yang bakal menjelma..

huh..

kat PPSPPA Selangor nie, aku ada gerombolan teman yang aku boleh kongsi segalanya..

"Geng CuCuk Cucuk Jr..."

disaat aku menangis, mereka ada kata2 memujuk,
disaat aku kecewa, mereka gagahkan aku,
disaaat aku terlalu memerlukan, mereka sedia menghulur tangan...

tapi bukan waktu itu saja..

waktu aku gembira, perkongsianku dengan mereka,
waktu aku cukup bahagia, mahu jua ku pimpin mereka bersama..
dan waktu aku mendapat berita, mestila mereka orang pertama yang terlintas untuk bercerita..

tapi perkongsian cerita kami bukan ada tokok tambah..
perkongsian cerita kami ada punca hala..
perkongsian perasaan kami ada had dan penafian, bukan propaganda...
perkongsian kisah kami juga yang menjadikan aku semakin faham dunia tolak ansur..

tahu kenapa?

bila si dia mengamuk, si dia yang lain pula akan menenangkan,
bila si dia memaki, si dia yang lain pula cuba mengingatkan,
Bila si Dia terkecewa, Si Dia yang lain pula yang akan memberi pemahaman...

Sedangkan disaat aku menangis kamu pula ketawa,

dan semua madu dan Lukaku dikongsi bersama mereka,

Jadi, kenapa perlu ada rasa dan kata sinis?

No comments: