CinTa InDAh

CinTa InDAh

Wednesday, May 11, 2011

APC: Aku Punya Cemburu

seperti yang aku luahkan kat header tu.. hanya perkara yang memberi kesan dalam diri akan dimuatnaik dalam nie.. oleh yang demikian, memang terbukti APC kali nie beri kesan dalam hidup sejak 2 minggu kebelakangan nie.. (soal kerja la nie)..

Sure, aku cemburu, tapi belum sampai tahap "sangat".... aku cemburu, bukan dengki.. dua entiti yang berasingan dan punya maksud lain.. ulang balik, cemburu, bukan dengki..
disebabkan sifat cemburu nie, ada rasa kecewa.. tapi belum cukup lumpuhkan aku ... (cam satu lagi kes disini...) waaa.. tak tau nak upload camner, rahsia besar....

berbalik pada APC... APC nie sebenarnya singkatan untuk "Anugerah Perkhidmatan Cemerlang" .. maksudnya, aku belum cukup cemerlang untuk dapat gelaran tu.. (sebenarnya lagi, gelaran belum cukup untuk aku berduka kalau nak dibandingkan dengan duit RM1000.00 tu) hehehhehe.. DUITTTTTT... DUITTTTT... wawawawawa...

Disini, penerimanya, bukan calang2 orang, (aku akui...) seorang tersenarai dalam "aKU aDA kAmU" seorang lagi, permata yang sukar digugat.. jadi, apa perlu cemburu?

mesti la cemburu.. mengulangi balik tulisan tadi.. RM1000.00..... siapa yang pejam mata tanpa ada rasa CEMBURU? wawawawaa....

tapi, dari sudut jiwa matangku, serius, aku sememangnya mengidamkan gelaran itu, dan yang pasti, bukan hanya aku, tapi semua pekerja di dunia idamkan gelaran itu.. tapi, layakkah aku? jawapan telah diterima, aku bukan diantara mereka yang cemerlang.

- apa yang telah aku lakukan selama nie, bukan apa2 kalau nak dibandingkan dengan si penerima..
- hari hari yang ku lalui di sini selama hampir 3 tahun tidak cukup rencah jika mahu diukur dengan "orang bakal berduit RM1000.00"....
- kepalaku belum cukup pening jika mahu ditandingkan dengan kepeningan kepala mereka semua....
- hehehhehe.. takpelah.. selagi aku bertugas di sini, aku masih ada peluang, walaupun tak besar, sekurang kurangnya masih ada harapan... walaupun .. walaupun. dan walaupun..

terima kasih oh Allah, kerana memberikan aku kekuatan untuk hidup, menulis dan merasakan perasaan ini....

2 comments:

Unknown said...

Senang Citer jgn mengharap sgt....nnt lg sakit...hehehe...

Siti Noor Hashimah Bt Mohamad Said said...

mesti la harap.. sape nak bagi doooiittt manyak camtu? heheehehehe... boleh bayar Pinjaman Pelajaran.. heheheh