CinTa InDAh

CinTa InDAh

Thursday, June 23, 2011

Cantik ?






cantik? apa sebenarnya definisi cantik yang perlu kita tahu. cantik itu subjektif. cantik dalam bentuk fizikal ya! semua tahu harus putih. gebu. mata bulat. hidung mancung. bibir comel. kurus ala-ala model pipi gebu. dan macam-macam lagi lah. tapi bagi shida itu semua sementara. kalau nak berubah dalam sekelip mata semua tu akan berubah dan bertukar menjadi sebaliknya. Kalau cantik dari segi mentaliti. kemungkinan kebanyakan orang akan cakap "putih itu cantik" bukan itu sebenarnya. cantik luar dan dalam adalah penting.
bukanlah maksudnya cantik dalam tu macam harus menjaga serba serbi. cukup kita mengawal sesuatu keadaan dengan betul. Bak kata heliza wanita CANTIK adalah

melukis kekuatan melalui masalahnya
tersenyum di saat tertekan
tertawa di saat hati sedang menangis
tabah di saat terhina
mempersona kerana memaafkan
mengasihi tanpa meminta belas
bertambah kuat dalam doa&pengharapan illahi.

Jadi itulah sebenarnya wanita CANTIK kira kalau anda mempunyai raut wajah yang menawan tambahan pula fizikal yang sempurna adalah bonus untuk diri dan mampu mengawal sesuatu keadaan dengan betul. Jadi percayalah anda lah wanita CANTIK walaupun orang tak puji tapi cukup dengan semua tu anda layak mendapat gelaran wanita CANTIK! semoga kita (wanita) tergolong dalam wanita-wanita CANTIK yang membekalkan kecantikan yang abadi. smile!

No comments: