CinTa InDAh

CinTa InDAh

Tuesday, March 08, 2011

Kini aku faham mengapa..

Sebelum nie, aku bertanya,

kenapa perlu begitu, sedangkan peraturannya memang begini?
kenapa perlu adanya itu sedangkan sebelumnya, keadaannya memang begini,
kenapa perlu dia, sedangkan selama ini memang aku...

kini, bila perkara ini berlaku,
baru aku faham, rupanya tak semua manusia memegang sesuatu sebagai janji!!!
tak semua manusia takut dengan bebanan amanah yang ditanggung!!!
tak semua orang akan jujur walaupun dengan diri sendiri...

aku jadi jengkel,
tetapi aku belum memutuskan untuk menjauhimu,
aku jadi pana,
tapi aku belum mencari kata akhir untuk menghukummu..

kerna aku tau,
aku jua belum sempurna,
aku jua belum cukup memegang!!

tapi, doaku dari jauh,
jangan jatuhkan dirimu dengan melakukan ini dan ini...

No comments: