CinTa InDAh

CinTa InDAh

Saturday, February 05, 2011

Batu Feringghi.. Penang Maliiiii

memandangkan ini percutian pertama kami sebagai suami isteri, aku terpanggil menulis sesuatu info mengenai Pulau Pinang...,

11.00 Pagi, bergerak dari Bagan Serai menuju ke Batu Feringghi.. perjalanan memakan masa dalam 2 jam camtu kot..
menggunakan jambatan dengan caj tol sebanyak RM7.00.. tunaiii.. eh, touch n go laaaa..

singgah kat deretan kedai makan sebelum sampai Kelab Renang Pulau Pinang.. makanan agak ok dan sedap.. walaupun baru jam 12.30 tghari, makanan daha hampir habis.. harga plak, boleh la, tak mahal n tak murah sgt.. biasa la...

meneruskan perjalanan ke Batu Feringghi.. dalam perjalanan lebih kurang 34 kilometer sebelum sampai ke pantai tu, sebelah kanan kami dibentangkan dengan pantai yang hijau, cantikk.. walaupun jalan berbukit dan bengkang bengkok, aku tak kisah sebab dihidangkan dengan panorama yg cukup indah.. (sebenarnya sebab bukan aku yg drive.. heheheh)

sampai jer Batu Feringghi, 200 meter selepas pintu masjid, aku mentelaah gigi laut.. huisshhh.. cantik gak pasirnya... ala2 pasir kat pantai chenang kat langkawi tuuu... tapi kannnn.. banyak anjin la.. hush puppies pown ada..

ada lagi la sambungan citer.. nanti jap. aku upload gambar lagi... tunggu ari senin laa...

No comments: